P30-ART


ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
همه چیز در مورد سئو
نویسنده پیام
کاربر تازه وارد
**

ارسال‌ها: 2
تاریخ عضویت: اردیبهشت 1397
اعتبار: 0
وضعیت : آفلاین
جنسیت:
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
ارسال: #1
همه چیز در مورد سئو
 سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟حتما برایتان پیش آمده هنگامی که در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع هستید برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند.دقیقا بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.بنابراین فرآیند سئو به فرایندی اطلاق می­شود که  هدف آن بهینه سازی سایت به منظور پیدا کردن یک جایگاه مناسب و درخور در موتورهای جستجو است.سئو بسیار مهم است؛ نه تنها برای پیدا کردن خواننده ها و بینندگان مرتبط، بلکه به منظور بالابردن ارزش وبسایت و توسعه­ برند.موتور های جستجو از الگوریتم پیچیده ای برای تعیین سایت های قابل ایندکس و نمایش آنها در نتایج جستجوها استفاده می­کنند.هدف سئو سایت چیست و چرا سئو مهم است ؟در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از همیشه خودنمایی می کند. میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند.بنابراین به وضوح روشن است اگر صاحب یک وبلاگ ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو می‌تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود.هنگامی که شما یک کلمه یا سوالی را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) جستجو می‌کنید پاسخ آن از طریق صفحه نتایج (SERP) نمایش داده می‌شود.در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیده‌ای اجرا می‌شوند که شامل عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با توجه به آن تصمیم می‌گیرند سایت شما در چه رتبه‌ای قرار گیرد.بنابراین سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا است.گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو بیش از ۲۰۰ سیگنال را برای تعیین رتبه بندی در نظر می‌گیرد و اگر بخواهیم این سیگنال‌ها را دسته بندی کنیم به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارج از سایت (Off-Page SEO) تقسیم می شوند.بهینه سازی درونی سایت یا سئو داخلی چیست ؟ (On-Page SEO)همینطور که از عنوان مشخص است فاکتورهای سئو داخلی به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره دارد و سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازد.عناصر مهم این بخش شامل :
  •  کلمات کلیدی (Keywords):

هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است که با استفاده از کلمات کلیدی می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم.
  •  تگ عنوان (Title Tags):

عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و همچنین تب مرورگرتان قابل مشاهده است.این یکی از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به شمار می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد.
  •  تگ Header tags) H) :

بیشتر صفحات وب به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند.تگ <h1> می‌تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.
  •  بهینه سازی محتوا (Content Optimization):

محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد.اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار دهید ممکن است به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پاندا قرار بگیرید.
  •  لینک های داخلی (Internal Linking) :

منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید.بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.
  • ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند.

با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند.بهتر است از حروف ربط مانند (با ، را ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنید.
  • انتخاب نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکس روی هاست مربوط به خود سایت آپلود می شود نام آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.

مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشدمطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود.سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) است.بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارج از سایت چیست ؟ (Off-Page SEO)علاوه بر تغییراتی که شما می‌توانید با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرار‌گیری بالاتر در SERPs برای سایت‌تان لحاظ کنید عوامل دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار هستند که در دسته سئو خارج سایت (Off-Page) قرار می‌گیرند.بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت کاملا خارج از سایت اتفاق می‌افتد که مهترین آنها عبارتند از :
  • لینک بیلدینگ(Link Building) :لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها است.لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به شمار می‌رود.یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است.به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است.از روش‌های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد :
    • وبلاگ نویسی
    • کامنت گذاری در سایت‌ها
    • ارسال پست در انجمن‌ها
    • ثبت سایت در دایرکتوری‌
    • شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ
    • و…
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (Social Media):

شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند.لازم به ذکر است که تقریبا همه لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌شود خصوصیت “NOFOLLOW” دارند اما به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند.ایجاد پروفایل و به اشتراک‌گذاری مقالات از جمله کارهای است که می‌توان در سوشال مدیا انجام داد.
  • فعالیت در شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking) :

سوشال بوکمارک‌ها جزو شبکه‌های اجتماعی هستند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.این روش می‌تواند در ترافیک ورودی هم تاثیر‌گذار باشد.با توجه به زمینه فعالیت‌تان می‌توانید در شبکه‌های reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.تکنیک‌های سئو (SEO techniques)۱ـ بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO):شامل تکنیک‌های که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب و مفید برای کاربران تلقی می‌کنند.تکنیک‌ های سئو در این بخش دارای ویژگی‌های زیر هستند:
  • با دستورالعمل های استاندارد موتورهای جستجو مطابقت دارد.
  • دارای محتوای کپی شده و یا کم نمی باشد.
  • تضمین می کند این مطالب برای کاربران نوشته شده نه برای موتورهای جستجو.
  • تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

۲ـ بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO):شامل روش‌های است که موتورهای جستجو آنها را تایید نمی‌کنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آنها هستند.این تکنیک‌ها به عنوان اسپم هم شناخته می‌شوند.تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته می‌شوند:
  • تلاش برای بهبود رتبه با فریب موتورهای جستجو
  • ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.
  • هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر
  • مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست.
  • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت
  • هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است

 ابزارهای سئو (SEO Tools) :۱- Google Analytics :مشاهده صفحاتی که بیشترین ورودی و کلیک را از گوگل داشته اند، نرخ خروج از سایت، تحلیل ترافیک و درصد ورودی از طریق موتور جستجو تنها بخشی از اطلاعات مفیدی است که آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد. مشاهده سایت۲- Google Search Console:شما می توانید محتوای تکراری ، وضعیت ایندکس صفحات و نحوه نمایش سایت در نتایج جستجو و … را مشاهده و بررسی کنید.مشاهده سایت۳-  Google Keyword Planner:ابزاری از سوی گوگل برای کشف و انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت فرآیند سئو یا کمپین‌های تبلیغات اینترنتی و مشاهده میزان جستجو کلمات مدنظر در بازه زمانی خاص.در نظر داشته باشید برای دسترسی به این ابزار به وی پی ان نیاز دارید.مشاهده سایت۴- Google Mobile-Friendly Test:تطبیق سایت با رزولوشن های مختلف در سئو بسیار مهم است. ابزار تست سایت برای موبایل وضعیت سایت شما را در این مورد نشان می‌هد.مشاهده سایت۵- Google PageSpeed Insights:سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است.همچنین جهت افزایش سرعت سایت پیشنهاداتی نیز به شما ارایه می‌شود.مشاهده سایت۶- Sitecheckup:هر وب‌سایتی را از نظر SEO بررسی و آنالیز می‌کند و در راستای حل مشکلات موجود، راهکار‌های اثربخش پیشنهاد می‌دهد و با ارائه گزارش کامل مشکلات سئو به زبان فارسی به شما کمک می کند. مشاهده سایت۷- Browseo:با آن وضعیت نمایش محتوا و لینک‌های قابل دسترسی را می‌توان دید.اگر بخشی از محتوا یا لینک‌های شما در اینجا نمایش داده نشد برای رفع آن سریعتر اقدام کنید.۸- Open Site Explorer:این ابزار توسط شرکت MOZ توسعه یافته است و در بخش Off-site حسابی به شما کمک می کند. دقت کنید که برخی ویژگی‌های پایه به صورت رایگان ارایه شده است و برای قسمت پیشرفته و دریافت گزارش نیاز به حساب کاربری دارید.
 

02-16-1397 03:03 ق.ظ
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان