P30-ART


ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عیب یابی خودرو
نویسنده پیام
کاربر ویژه
******

ارسال‌ها: 2,201
تاریخ عضویت: تير 1395
اعتبار: 2
وضعیت : آفلاین
جنسیت:
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
ارسال: #1
عیب یابی خودرو
ساختار پيچيده خودروهاي امروزي و استفاده از عناصر هوشمند مانند پردازنده هاي سريع و دقيق الكترونيكي، سنسورها و عملگرهاي الكتريكي، کار تعمير و خدمات پس از فروش را براي خودروسازان دچار تحولي جدي کرده است؛ به گونه اي که ديگر نمي توان بدون وجود دستگاه عيب ياب چنين خودروهايي را تعمير و عيب يابي کرد. آشنايي با نحوه عيب يابي و اشكال زدايي يك سيستم انژکتوری از ضروريات اوليه اي است که هر تعميرکار بايد از آن اطلاع داشته باشد. آموزش تعمیرات ایسیو در خودروهاي انژکتوري، ecu نقش يك کنترل کننده پيچيده الكترونيكي را بازي می کند، به گونه ای که هر لحظه، اطلاعات خودرو را از سنسورهاي مختلفي که به آن متصل است، نظير سنسور دور موتور و سنسور دماي آب موتور دريافت کرده و سيگنال هاي مناسب را به خروجي هايی مانند انژکتورها و کويل اعمال میکند. عيب يابي چنين مجموعه پيچيده اي بدون ابزارهاي الكترونيكي اگر غير ممكن نباشد، بسيار سخت و مشكل است.  به همين منظور، کليه قطعات الكترونيكي که در خودرو مورد استفاده قرار مي گيرند، داراي يك خروجي هستند که در صورت ايجاد عيوب احتمالي، سيگنالي را به کنترل کننده مرکزي يا ecu ارسال می کنند. ecu پس از دريافت سيگنال خطا، دو کار انجام می دهد؛ يعنی با وجود عيوب گزارش شده، بهترين روش را براي ادامه کار موتور انتخاب کرده و سپس اين عيوب را در قالبکدهای خطا يا DTC به دستگاه عيب ياب گزارش مي دهد و همزمان چراغ عيب ياب را براي آگاهي راننده روشن مي کند. بنابراين در اغلب موارد، عيوب ايجاد شده در سيستم را عناصر الكترونيكي داخل ecu تولید کرده و به پردازنده مرکزی ecu گزارش می دهند و در واقع عیب یاب فقط  گزارشات یا کدهای خطای ارسال شده را  به تعميرکار ارائه می دهد و بدین ترتیب تعمیرکار به راحتی می تواند با مشخص شدن عیب خودرو به تعمیر آن بپردازد.
 
07-07-1395 10:00 ق.ظ
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان