P30-ART


ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاریخ بوجود آمدن 3dmax
نویسنده پیام
کاربر ویژه
******

ارسال‌ها: 2,201
تاریخ عضویت: تير 1395
اعتبار: 2
وضعیت : آفلاین
جنسیت:
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
ارسال: #1
تاریخ بوجود آمدن 3dmax
آموزش 3dmax
1988 بعد ازموفقیت گروه  yost درAtari ST  آنها شروع به آغاز همکاری با  autodesk نمودند . تیم شروع به انجام پروژهای با عنوان THUD که یک نرم افزار modeling و  rendering بود کرد که از نام Tom Hudson  که فقط تنها برنامه نویس پروژه بود برداشته شد. نرم افزار دارای قسمت های مختلف بود مثل Shaper, Lofter, Editor and Material Editor..... و با 640K  حافظه بر روی Dos  قابل اجرا بود . بعد از پیوستن Dan Silva قابلیت keyframing نیز معرفی شد که  THUDتبدیل شد به یک نرم افزار 3D animation program.

 Autodesk قبول کرد که پخش این نرم افزار تولید شده را انجام دهد .

3d Studio Autodesk 1990  در سال را که اولین سیستم 3D modeling  animation  rendering برای PC بود وارد بازار نمود و توانست قابلیت های spline shapes, lofted surfaces, geometric primitives, and basic mesh editing به نرم افزار اضافه کند و قسمت Area  را برای پشتیبانی از نرم افزار راه اندازی نماید که به دست Gary Yost ,  Jack Powell اداره می شد .

1992 در سال Autodeskنسخه 3d Studio r2  را وارد بازار کرد که plugin های جدیدی را برای قسمت image processing , modelin , animation , .. اضافه نمود و قابلیت تعویض رنگ  GUI هم به صورت اختیاری به کاربران داده شد . اسم این کد ها که وظیفه این تغییرات را بر عهده داشتJaguar   نام گذاری شده بود چون تیم yost  برای هر گروه ایده های جدید خود که نهایتا تبدیل به کد برنامه نویسی می شد نامی رو معیین می نمود .

1993  3d sudio r3  autodesk   را وارد بازار کرد که با فقط دو برنامه نویس به نام  dan silva و tom Hudson نوشته شده بود ، که dan تغییرات اساسی رو هم بر روی  material editor و rendering  انجام داد ، قسمت های جدید اضافه شده هم یکی  bitmap processing و یکی هم  keyframing بودکه به دست tom  صورت گرفت .

1994 3d Studio r4 autodesk   را با  ابزارها و قابلیت هایی مثلIK , active shade render  و   keyscript  وارد بازار کرد و این اولین نسخه ای از نرم افزار بود که که باقی محصولات کمپانی autodesk  را هم مثل  auto cad پشتیبانی می کرد بعد از تولید این ورژن  Rolf Berting نیز به گروه پیوست .

1995   autodesk خبر 3d Studio MAX  که بر روی پلت فرم  winNT کار می کرد را در SIGGRAPH  اعلام می کند که یک نرم افزار32bit  شده بود .  openGL وdirect 3d  هم پشتیبانی می شد و کد cheetah  هم که به  biped و skin تبدیل شده بود و قابلیت undo  که قبل از آن در نرم افزار ها 3d studio معنایی نداشت به نرم افزار الحاق  گردید .

1996 Autodesk بخش multimedia خود را به نام Kinetix تغییر نام داده بود  Johnny mnemonic یکی از اولین فیلم هایی  رو که داخل آن از  3d Studio 4 استفاده شده بود را به نمایش گذاشت و انیمشن dancing baby  با فرمت avi  رندر شد . در همین سال بازی پرطرفدارtomb raider  نیز که بوسیله 3d Studio  ساخته شده بود ، رونمایی گردید . FFD , sub division , SDK و network rendering نیز به نرم افزار اضافه شدند .

1997  autodesk ورژن  3d Studio Max r2 را معرفی کرد ، که نام کد آن Athena  بود قسمت ray-tracing , lens effect , nurbs modeling  نیز به 3ds max اضافه شد .

1998 3d Studio Max 2.5 Autodesk را رو نمایی کرد که قسمت  nurbsآن بهبود یافته بود و camera match  به آن اضافه شده بود و اولین فیلمی که به صورت اساسی از 3d استفاده کرد ، فیلم  lost  in space بود که به اکران درآمد .

1999 autodesk امتیاز گروه  discreet را خرید و بخش discreet و  kenetix را با هم ادغام نمود و ورژن 3d Studio MAX r3 را رو نمایی کرد ، نام کد ، اسم یکی از خدایان هندو با نام  shiva بود و تغییرات زیادی هم بر روی نرم افزار اضافه شد .

autodesk 2000 رونمایی ازنسخه 3ds Max r4 را کرد و نام کد megma  برای آن انتخاب نمود 3d Studio MAX به  3ds max  تغییر نام داد و  EA بازی the sims  بهترین بازی سال انتخاب کرد که به وسیله  3ds max و maya مشترکا ساخته شده بود .

2001 fifty perecent gray  کاندید بهترین انیمیشن کوتاه سال شد . Frantic film  هم از 3ds max در فیلم swordfish استفاده نمود .

2002  discreet از 3ds max 5 رونمایی کرد که قسمت  advance light و GI و photometric light به نرم افزار اضافه گردید .

2003 3ds max 6  discreet   را به بازار ارائه کرد که موتور رندر  mental ray و  reactorو particle flow  و.....  به آن اضافه شدند در همین سال final destination ساخته شد که در آن یکی از مهیب ترین و ترسناک ترین صحنه های تصادف اتومبیل به وسیله 3ds max  برای این فیلم ساخته شد .

2004  discreet در این سال 3ds max 7 رو معرفی کرد که قابلیت های مثل   Editable Poly tools , Edit Poly modifier , Normal mapping , mental ray (version 3.3) ,sub surface scattering , ambient occlusion shaders , Character Studio 4.3 , و SkinMorph and SkinWrap modifiers , Parameter Collector; را به نرم افزار اضافه کرده بود .

 3ds max 8 discreet 2005رو به بازار داد که خیلی از قابلیت های مکس، که سابق بر این در قالب plugin  بودند رو در خود جا داد، مثل : Autodesk Vault MAXScript Debugger; Hair and Fur; Cloth Skinning and UVW unwrapping در این سال  discreet نام خود را دوباره autodesk  تغییر داد و انیمشن gopher broke  جایزه oscar  را از آن خود کرد .

2006 نام نرم افزار به  autodesk 3ds max 9 تغییر کرد این اولین نسخه نرم افزار بود که هم  32bit و هم  64bit بود که قابلیت های Proxy Textures Manager; .NET support in MAXScript; ProBoolean and ProCutter mental ray 3.5 physical sky Arch&Design shaders به نرم افزار اضافه شده بود .

2007  autodesk ورژن  3ds max 2008 را وارد بازار کرد که تغییراتی هم داشت مثل : Adaptive Degradation  Scene Explorer; Selection Preview in EPoly mode ,Sky Portals ,  Photographic Exposure Control .

2008 در همین سال  3d به دو بخش  3ds max design 2009 و 3ds max 2009 تقسیم شد 3ds max design  مناسب برای معماران و طراحان بود که تمام خاصیت های3ds max 2009  رو دارا بود به غیر از SDK در همین سال  josh brolin از 3ds max برای ساخت زندگی نامه  georg w . bush استفاده کرد و از این نرم افزار برای ساخت game   بسیاری استفاده شد مثل : Fallout 3, Far Cry 2, Mortal Kombat vs. DC Universe, Rock Band 2, Wheelman™, TNA iMPACT!, Blitz, Prince of Persia and Shaun White Snowboarding

2009 در این سال 3ds max 2010  به عنوان یک نرم افزار پایه برای حوزه  VFXشناخته شده بود و در فیلم های مثل Benjamin Button که اسکار برده بود یا Hurricane Katrina IronMan, و 2012 که تقریبا 95% فیلم گرافیک کامپیوتری بود استفاده شده بود . در این سال بیش از 350 قابلیت به  3d اضافه شده بود و 3ds max  به عنوان بهترین نرم افزار هنری در مجله  Game Developer انتخاب شد .

2010 در این سال autodesk در مرکز جایزه اسکار قرار داشت با 11 فیلم نامزد اسکار ، و همچنین 3ds max 2011 را به بازار داد .

2011 autodesk با معرفی نرم افزار 3ds max 2012 این مسیر پر فراز و نشیب پیشرفت در حوزه گرافیک کامپیوتری را گذرانده و به یکی از قطبهای نرم افزاری دنیا تبدیل گشت .

 
در ادامه  آموزش 3dmax با تمام این توصیفات  3ds max یک نرم افزارmedia & entertainment  است و از آن برای زمینه ها و حوزه های مختلف می توان استفاده نمود . برای استفاده مطلوب تر از توانمندی های این نرم افزار داشتن صرفا اطلاعات تکنیکال و فنی از نرم افزار کافی نمی باشد ، بلکه برای گرفتن نتایج با کیفیت جمع نمودن علوم و هنرهای مختلف و داشتن اطلاعات فنی مناسب شما را به مسیر کمال و پیشرفت هدایت می نماید پس هر چه بیشتر سواد بصری و هنری خود را در زمینه های متفاوت هنری مثل درک از تناسب ، شناخت هندسه و رنگ ، بافت ، طراحی و دست آزاد ، شناخت دوربین و علم مناظر و .... افزایش دهید باعث بر ، بدست آمدن نتایج ارزنده تری در کار با این نرم افزار خواهید شد .

لذا حین یادگیری 3ds max تمرکز خود را صرفا روی ابزار های تکنیکال نرم افزار معطوف ننمایید و سعی بر پیش بردن سواد در تمام حوزه های علوم ، که اثر گذار در نتیجه پایانی کار برای 3ds max خواهند بود ، کنید . بنابر این هر چه بیشتر بدانید نتایج کارتان با کیفیت تر و بهتر خواهد شد . البته علارغم باورهای اشتباه و عوامانه که یادگیری کل نرم افزار را برای زمینه های مختلف رد می کند ، بنده حقیر معتقدم و همچنین به شما عزیزان هم عرض می کنم که یادگیری تمام قسمتها نرم افزار می تواند جهت ایجاد دید بهتر و جهت گیری کاری مناسب تر و اخذ نتایج با کیفیت تر مفید و فایده واقع گردد ، البته این امر به این معنا نیست که الزامی برای یادگیری تمام بخش ها و قسمت های نرم افزار وجود دارد ، ولی با ارزیابی نمودن نیازها و شرایط کاری و بزاعت زمانی خود اولویت بندیی را برای قسمت های مهم تر نرم افزار می توانید قرار دهید ولی این اولویت سنجی به معنا رد کل مسئله یادگیری کامل نرم افزار نیست .
 
06-28-1395 07:43 ق.ظ
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان